zaterdag 24 augustus 2013

Senna en het verhaal..

Ik zal jullie vandaag even voorstellen aan onze twee hele lieve hondjes! Dit zijn Senna (links) en Bente (rechts)
 

 
Links is dus Senna. Zij is word in oktober 7 jaar. We hebben haar in 2006 uit een nestje gekocht bij ons in het dorp. Mijn zus, ik en mn moeder vonden honden allemaal heel leuk maar mn vader wist het nog niet zo goed. Uiteindelijk hebben we hem kunnen overhalen en hadden we eindelijk een chocolade bruine labrador pup in huis. We konden er niet genoeg van krijgen! We hebben toen expres een vrouwtje gekozen omdat we misschien laten nog een nestje wilde :o Dat gebeurde voor de eerste keer in 2010. Senna was bevallen van 6 hele lieve kindjes (op de foto zie je er maar 5, komt omdat er eentje naast lag) 
 

 

 
We hebben heel erg genoten van deze 9 weke met super lieve pups in huis. Het is wel een werk in het begin, mn vader en moeder bleven 's nachts op omdat ze een paar keer per nacht moeten drinken bij de moeder, en om te zorgen dat Senna niet per ongeluk op een pup gaat liggen. Ook moet je vaak op een dag de werpkist verschonen. Ondanks dat allemaa was dit heel leuk om een keer mee te maken. Lekker knuffelen me de pups en elke week zien hoe ze beetje bij beetje groeien.

 Ook van deze lieve pups kregen we geen genoeg, daarom waren we zo vaak mogelijk bij ze in de buurt, om te spelen of te verzorgen! Zelfs in bed lag er eentje bij me :)
 
Maar na 9 drukke, maar hele leuke weken moesten ze toch weg. Ze zijn allemaal naar hele lieve baasjes gegaan waaronder mijn vriendin (en haar gezin) die pup, (nu volwassen hond) zie ik dus af en toe nog :D
 
In 2012 was het weer zo ver, nu was Senna bevallen van 5 pups.
 
Dit waren ze dan! How cute is die foto hierboven :o . Ze waren zelf zo  gaan liggen, lekker warm tegen elkaar aan, haha. Ook deze weken hebben we heel erg genoten, nog meer dan het vorige nestje omdat je nu weet hoe snel die 9 weken voorbij zijn, dus moest je extra genieten van 5 van zulke mormeltjes in huis. Nou leek het mijn zus en mij super leuk om zo'n pup te houden :o wat super vet zou zijn! Mijn vader en moeder moesten hier wel even over nadenken. Je moet zo'n pup natuurlijk weer helemaal zindelijk maken en alles leren. Toch konden ze zo'n schattige pup niet weerstaan en toen hebben we besloten om deze pup met het paarse bandje. Bente was haar naam. Yes! Dit zou onze pup worden, en we zouden haar altijd houden!

 
Bente is nu anderhalf jaar oud en ze is nog steeds heel ondeugend. Ze kauwt op alles wat ze kauwen kan en er liggen dan ook regelmatig kapotte slippers naast de stoel. hmm niet zo handig om die nog voor het grijpen te leggen. Ik hou heel veel van deze twee lieve hondjes, Senna & Bente en ik hoop dat ze nog lang bij ons zullen zijn!
 
heb jij een hond? wat voor soort?
 
liefs Juliet
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten